Zwiedzanie Barcelony w trzy dni – część I

Zwiedzanie Barcelony w trzy dni pozwoliło w dużej mierze poznać to piękne miasto. Ale od początku.

Lot do Barcelony

Lecieliśmy z Berlina Schonefelde tanimi liniami easyJet. Lotnisko znajduje się po wschodniej stronie miasta tak, że nie trzeba wjeżdżać do jego centrum. Od polskiej granicy, o ile nie ma korków na autostradzie, czas jazdy trwa ok. godziny. Na miejscu można pozostawić auto na jednym z wielu parkingów znajdujących się przy samym lotnisku. Koszt to ok. 30 euro na 4 dni. Mi udało się znaleźć za 21 euro.

Komunikacja miejska w Barcelonie

Lotnisko El Prat w Barcelonie jest bardzo dobrze skomunikowane i oznaczone. Nas interesował pociąg Renfe R2, więc kierując się oznaczeniami pokazującymi pociąg doszliśmy do stacji, przy której znajdowały się biletomaty.

Zwiedzanie Barcelony w trzy dni –  biletomat

Obsługa ich jest bardzo prosta. Dotykowo wybieramy bilety oraz strefę, które nas interesują. Ja wybrałam bilet T10 za 9,95 euro, który obejmuje 10 przejazdów. Może z niego korzystać kilka osób. Polega to na tym, że kasując bilet przechodzimy przez bramki. Następnie przekazujemy bilet kolejnej osobie i po zamknięciu się bramki, ten sam bilet można ponownie skasować.

Jeden przejazd obejmuje czas 70 minut. Możliwa jest też zmiana środka transportu np. przesiadka z pociągu na metro lub autobus. Nie można natomiast przesiąść się z metra na metro. Lotnisko mimo, że oddalone jest 12 km od centrum to znajduje się w pierwszej strefie. Mieliśmy ten zaszczyt, być poddani kontroli tamtejszych kanarów, więc informacje są jak najbardziej wiarygodne. Dojazd do stacji Sants, prawdopodobnie największej w całej Hiszpanii zajmuje ok. 20 minut. Dalej metrem, ciągle w ramach tego samego przejazdu, kierowaliśmy się do Dzielnicy Gotyckiej.

Nocleg w Barcelonie

Zwiedzanie Barcelony w trzy dni – Gotic Guesthous

W Gotic Guesthaus mieliśmy zarezerwowane trzy noclegi w dwuosobowym pokoju za łączną kwotę 50 euro. Hotel czysty, panie w recepcji przemiłe, mówiące po angielsku tak wyraźnie, że nawet ja nie miałam problemu ze zrozumieniem. Za 1 euro za dobę była możliwość wykupienia wifi w pokoju oraz za 3 euro śniadanie. Cena zdecydowanie przystępna tym bardziej, że możliwości robienia tostów, picie kawy i jedzenia słodkich bułeczek była nieograniczone.

Dzielnica Gotycka

Naszą przygodę z Barceloną rozpoczęliśmy od Dzielnicy Gotyckiej. Spacerując wąskimi, średniowiecznymi uliczkami mijając sklepy, cukiernie i bary tapas doszliśmy do rozległego Placa de Santa Jaume – centrum Dzielnicy Gotyckiej. Tam znajduje się też Palau de la Generalitat de Catalunya, który jest siedzibą rządu katalońskiego. Rezydencję z Domem Kanoników pochodzącym prawdopodobnie z XIII i XIV w łączy Gotycki Most.

Zwiedzanie Barcelony w trzy dni
Zwiedzanie Barcelony w trzy dni – Dzielnica Gotycka – Palau de la Generalitat de Catalunya

Zwiedzanie Barcelony w trzy dni - Gotycki Most
Zwiedzanie Barcelony w trzy dni – Gotycki Most

Obok znajduje się XV-wieczny budynek, projektu Augusto Font Carreras, na którym widnieje tablica upamiętniająca przyznaną nagrodę w 1903 r., w ramach corocznego konkursu budynków artystycznych w Barcelonie. Konkurs ustanowiła Rada Miasta w 1899 r. a jednym z pretendentów był też Antoni Gaudi.

Zwiedzanie Barcelony w trzy dni - Archiwum Historyczne
Zwiedzanie Barcelony w trzy dni – archiwum historyczne

Przechodząc obok mijamy dziedziniec Casa de I Ardiaca, gdzie mieści się Arxiu Historic de la Ciutat de Barcalona, czyli archiwum historyczne miasta, odpowiedzialne za wytworzoną dokumentację od połowy XIII w. do XIX w. oraz inne istotne dla historii miasta dokumenty. Dalej na Placa de la Seu znajduje się katedra św. Eulalii. Ta gotycka budowla wznoszona była od XIII do XV w. na miejscu dawnej świątyni rzymskiej. Kolejnym ciekawym miejscem jest Placa del Rei, gdzie wznosi się wiele interesujących budynków.

Park Cytadeli

Opuszczając Dzielnicę Gotycką spacerkiem kierujemy się do oddalonego niecały kilometr Ciutadella Park czyli Park Cytadeli. Wchodząc przez bramę od strony Passeig de Picasso idziemy w kierunku Castell dels Tres Dragons – modernistycznego budynku z lat 1887-1888, w którym mieści się Muzeum Zoologiczne w Barcelonie. Mimo, że to styczeń, wiele osób odpoczywa na trawie. W oddali słychać rytmiczne dźwięki, wybijane na afrykańskich bębenkach.

Barcelona – Park Cytadelii

Barcelona – Park Cytadeli

Dalej widać grupę seniorów grających w bule. Na drzewach wciąż wiszą dojrzałe pomarańcze a na trawnikach rośnie kapusta jakiej nigdy nie widziałam. Wszystkiego dopełnia wesołe skrzeczenie papug. To był ten moment, gdy mogliśmy delektować się tym wszystkim, co nas otacza.

Zwiedzanie Barcelony w trzy dni - Arco de Triumfo - Łuk Triumfalny
Zwiedzanie Barcelony w trzy dni – Arco de Triumfo – Łuk Triumfalny

Na chwilę wyszliśmy z parku, aby przejść Passeig de Lluis Companys do Arco de Triumfo – Łuku Triumfalnego zbudowanego w 1888 r. zaprojektowanego przez Josepa Vilaseca, który powstał jako główne wejście na Powszechną Wystawę Barcelonie w tym samym roku. Wzniesiony z portlandzkiego cement i sztucznego kamienia z bogato zdobionymi fryzami, przedstawiającymi postacie mitologiczne i alegoryczne, gdzie centralną postacią jest uosobienie Barcelony – tarcza Barcelony.

Pałac parlamentu katalońskiego
Zwiedzanie Barcelony w trzy dni - pałac Parlament de Catalunya
Zwiedzanie Barcelony w trzy dni – pałac Parlament de Catalunya

Cofamy się ponownie do Parc de la Ciutadella, aby zobaczyć jeszcze pałac parlamentu katalońskiego, czyli Parlament de Catalunya z piękną aleją platanów. Zbudowany w latach 1716-1748 r. według projektu inżyniera wojskowego Prospero de Verboom. Pierwotnie mieścił się w nim wojskowy arsenał. Ten dwukondygnacyjny budynek, wykonany z kamienia i terakoty od 1932 r. jest siedzibą Parlamentu Katalonii.

Oceanarium w Barcelonie
Barcelona w trzy dni - Oceanarium
Zwiedzanie Barcelony w trzy dni – Oceanarium

Ostatnim punktem dzisiejszego dnia jest Oceanarium. Choć wstęp był po 20 euro za osobę warto było zobaczyć potężne rekiny i płaszczki pływające nad głowami, gdy my powoli przesuwaliśmy się tunelem z ruchomym chodnikiem. Oceanarium znajduje się przy molo w Starym Porcie. Jeżeli lubisz odwiedzać tego typu miejsca, to z pewnością L Aquarium Barcelona jest tym, które cię  nie rozczaruje. Skupia nieskończoną ilość morskich gatunków obszaru śródziemnomorskiego i jest jednym z największych w Europie.

Oceanarium Barcelona

Oceanarium w Barcelonie

Dziękuję, że odwiedziłeś/odwiedziłaś moją stronę. Zapraszam cię do drugiej części mojego sprawozdania z pobytu w Barcelonie, w którym opisuję kolejne ciekawe miejsca warte zobaczenia.

2 thoughts on “Zwiedzanie Barcelony w trzy dni – część I”