Ciekawe trasy rowerowe wokół Frankfurtu nad Odrą

Ciekawe trasy rowerowe wokół Frankfurtu nad Odrą to kolejna propozycja przyjemnego spędzenia czasu. Trasa wiedzie z Frankfurtu nad Odrą przez Müllrose nad Helenesee (jezioro Heleny) i z powrotem do Frankfurtu nad Odrą. Całość to około 45 km do przejechania na spokojnie w ciągu 2,5 godzin. Jednak po drodze jest tyle ciekawych i pięknych miejsc, że warto zarezerwować sobie co najmniej pół dnia.

Przejeżdżając przez most graniczny ze Słubic do Frankfurtu nad Odrą, na skrzyżowaniu skręcamy w lewo na główną ulicę Karl-Marx-Straße. Jest to dość ruchliwa ulica więc lepiej jechać szerokim chodnikiem. Skręcamy na Heilbroner Straße i wjeżdżamy na ścieżkę rowerową prowadzącą obok Kauflandu. Dalej na skrzyżowaniu skręcamy w lewo na Leipziger Straße. Wjeżdżamy na odcinek prowadzący lekko pod górkę, wzdłuż torów tramwajowych. Warto zwrócić uwagę na bardzo ładne klasycystyczne i secesyjne kamieniczki z przełomu XIX i XX w.

Ciekawe trasy rowerowe wokół Frankfurtu nad Odrą - kamieniczki na Leipziger Straße
Ciekawe trasy rowerowe wokół Frankfurtu nad Odrą – kamieniczki na Leipziger Straße

Potem już z górki jedziemy cały czas prosto i przejeżdżamy nad autostradą. Kawałek dalej przecinamy tory i wjeżdżamy w las. Tutaj ścieżka rozwidlają się w kilku kierunkach. Można nimi dojechać do parku technologicznego lub do pobliskiej wsi Lichtenberg. My jednak trzymamy się cały czas ścieżki biegnącej jak najbliżej drogi i dojeżdżamy do dzielnicy Frankfurtu – Markendorf. Nie zatrzymujemy się tutaj, tylko dalej cały czas prosto aż do Müllrose.

Ciekawe trasy rowerowe wokół Frankfurtu nad Odrą

Przejeżdżamy przez most przerzucony nad kanałem i zatrzymujemy się przy Seeallee, aby chwilę odpocząć na jednej z ławeczek ustawionych wzdłuż brzegu jeziora. To bardzo przyjemne miejsce z ładnym widokiem na jezioro. Dość blisko znajduje się też plaża. Warto spędzić w tej wypoczynkowej miejscowości trochę czasu, ponieważ oprócz promenady rozciągniętej wzdłuż jeziora, znajduje się tutaj kilka ciekawych obiektów.

Ciekawe trasy rowerowe wokół Frankfurtu nad Odrą - widok z mostu na Oder-Spree-Kanal
Ciekawe trasy rowerowe wokół Frankfurtu nad Odrą – widok z mostu na Oder-Spree-Kanal

Ciekawe trasy rowerowe wokół Frankfurtu nad Odrą - jezioro
Ciekawe trasy rowerowe wokół Frankfurtu nad Odrą – jezioro

Jednym z nich jest sześciokondygnacyjny ceglany młyn. Pierwsza tego typu budowla została zbudowana w tym miejscu w XIII w. a w 1865 r. do jego funkcjonowania wykorzystano maszyny parowe. Obecnie jest to największy młyn produkcyjny we Wschodniej Brandenburgii. Na historycznym rynku wznosi się zabudowa z XIX i początku XX wieku. Najstarszy dom znajduje się na przy Besskower Straße i pochodzi z końca XVIII w. W Domu Gościnnym mieści się punkt informacji turystycznej a tuż obok znajduje się remiza z wystawą powozów.

Ciekawe trasy rowerowe wokół Frankfurtu nad Odrą - remiza
Ciekawe trasy rowerowe wokół Frankfurtu nad Odrą – remiza

Ciekawe trasy rowerowe wokół Frankfurtu nad Odrą - remiza z powozami
Ciekawe trasy rowerowe wokół Frankfurtu nad Odrą – remiza z powozami

Czas ruszać w dalszą drogę. Wyjeżdżając z miasta kierujemy się Banhofstraße i dalej w lewo Forststraße. Po przejechaniu około 1,5 km skręcamy na Keisemühl. Na rozdrożu przy starym dębie posadzonym w 1872 r. jedziemy prosto. Droga ta prowadzi nad kanał.

Ciekawe trasy rowerowe wokół Frankfurtu nad Odrą - Keisemühl
Ciekawe trasy rowerowe wokół Frankfurtu nad Odrą – Keisemühl

Po chwili skręcamy w prawo i widzimy bardzo ładny drewniany most, którym przejeżdżamy na drugą stronę. Warto chwilę zatrzymać się tutaj by popatrzeć na malowniczy Oder-Spree-Kanal. Dalej kierujemy się do głównej drogi wjeżdżając na ścieżkę rowerową.

Ciekawe trasy rowerowe wokół Frankfurtu nad Odrą - drewniany most
Ciekawe trasy rowerowe wokół Frankfurtu nad Odrą – drewniany most

Ciekawe trasy rowerowe wokół Frankfurtu nad Odrą - widok na Oder-Spree-Kanal
Ciekawe trasy rowerowe wokół Frankfurtu nad Odrą – widok na Oder-Spree-Kanal

Po około 1,5 km dojeżdżamy do skrzyżowania, gdzie znajduje się restauracja Waldschänke. Trzymamy się cały czas lewej strony. Droga ta zaprowadzi nas do Helenesee (Jeziora Heleny). Jednak już po 1,7 km wjeżdżamy w leśną drogę i zatrzymujemy się na chwilę nad brzegiem jeziora, po drugiej stronie głównej plaży. Czysta woda i piaszczysty brzeg zachęcają do kąpieli. Jezioro ma powierzchnię 2,5 km kwadratowych oraz głębokość dochodzącą do 56 m. Ze względu na dużą widoczność, bo aż do 12 metrów, jezioro jest idealnym miejscem do nurkowania.

Ciekawe trasy rowerowe wokół Frankfurtu nad Odrą - Hellenesse
Ciekawe trasy rowerowe wokół Frankfurtu nad Odrą – Helenesee

Po kolejnych trzech kilometrach dojeżdżamy do głównego wejścia Campingu, który oferuje z szeroką plażę, infrastrukturą gastronomiczną i sanitarną oraz bazę noclegową o różnym standardzie. W sezonie nad jeziorem zwanym też Małym Bałtykiem organizowanych jest wiele imprez, festiwali i innych atrakcji. Tutaj znajdziesz aktualne informacje.

Wyjeżdżając z Campingu kierujemy się na ścieżkę rowerową prowadzącą przez las około 3 km, po czym wyjeżdżamy na główną drogę. Dalej szeroka ścieżka rowerowa prowadzi nas prosto do  Frankfurtu nad Odrą. Po około 1,5 km skręcamy w prawo i kierujemy się do polskiej granicy.

Dziękuję,że odwiedziłeś/odwiedziłaś moją stronę. Jeżeli spodobał Ci mój wpis, proszę polub moją stronę.

Zapraszam również do odwiedzenia:

Zwiedzanie okolic Frankfurtu nad Odrą.
Ciekawe miejsca we Frankfurcie nad Odrą.
Ciekawe miejsca w Brandenburgii – te mniej znane.
Mniej znane pałace i zamki Brandenburgii.

2 thoughts on “Ciekawe trasy rowerowe wokół Frankfurtu nad Odrą”